آموزش آنلاین تأثیر درستی حاصل نکرده است ، جبران ساعت لازم است – آخرین اخبار

[ad_1]

آموزش آنلاین تأثیر درستی حاصل نکرده است ، جبران ساعت لازم است


همه گیری باعث شده است که بسیاری از موارد در آموزش با کیفیت نادیده گرفته شود ، از کوچک سازی ، سپس تغییر گروه ، انتقال از یک سناریو به سناریوی دیگر ، که به گفته جامعه مدرسه ، تأثیر مستقیم بر کیفیت آموزش و Ekonomia Online گزارش می دهد ، یادگیری.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، دولت کوزوو تصمیم گرفته است که ترم اول سال تحصیلی 2020/2021 را در 18 دسامبر و ترم دوم را در 18 ژانویه به پایان برساند.

به گفته مدیر موسسه EdGuard ، رینور کهاجا ، نهادهای کشور اثبات نکرده اند که مدارس منبع عفونت هستند.

قهجا در مصاحبه ای با اکونومیا آنلاین گفت که کمبود ارتباط آزاد با نهادهای مربوطه با جامعه مدارس برای آگاهی دادن به آنها بر اساس داده های تصمیم گیری وجود دارد. زیرا به گفته وی ، هنوز مشخص نیست که آیا افزایش موارد مربوط به بازگشت دانش آموزان به مدارس است یا خیر.

“ما دائماً خواستار برقراری ارتباط بازتر بین م Instituteسسه بهداشت عمومی و وزارت بهداشت به منظور برقراری ارتباط با شهروندان و جامعه مدارسی هستیم ، جایی که این اقدامات سختگیرانه اساس است ، حتی با حضور در کلاس ، بلکه همچنین قطع شدن زودرس مدرسه روند. بنابراین ، به نظر من ، ماهیت مدیریت بهتر وضعیت همه گیر ، ارتباط بازتر نهادهای مربوطه با جامعه مدارس خواهد بود و این به ما پاسخی می دهد که در واقع منبع عفونت در کشور است. مال ما “.

وی گفت: “ما هنوز نمی دانیم که افزایش موارد مربوط به بازگشت به مدرسه است یا محیط دیگری ، کافه ها یا محیط های بسته و بدون تهویه.” وی در مورد واکنش به هر یک از این سناریوها بی اطلاع است.

به گفته مدیر دبستان Faik Konica یونا اوروچی ، امنیت مدارس از نظر شیوع ویروس در بالاترین سطح قرار دارد.

“در داخل مدرسه ، اقدامات کاملاً سختگیرانه است و باید انجام شود. ایمنی در مدرسه بالا است ، دانش آموزان به گروه ها تقسیم می شوند و پروتکل به طور کامل اجرا می شود. وی گفت: “به همین دلیل من فکر نمی کنم اگر ما به پروتکل آنچه تاکنون انجام داده ایم ادامه دهیم ، مدرسه کانون ویروس است.”

یادگیری آنلاین بی تأثیر است

این سال تحصیلی توسط جامعه آموزش و پرورش در کوزوو از دست رفته تلقی می شود ، زیرا یادگیری آنلاین م effectiveثر نیست و دانش آموزان یادگیری را متوقف می کنند.

با این حال ، وزیر آموزش و علوم ، رامه لیكایی ، ترم اول سال تحصیلی 2020/2021 را فرایند یادگیری خوبی می داند.

“پس از تعطیلات ، طبق سناریوهای برنامه ریزی شده ، درس ادامه خواهد یافت. ما انتظار داریم که اوضاع Covid-19 آرام شود … ما یک تمرین خوب داشتیم. تاکنون مواردی وجود داشته است که مدارس از یک سناریو به سناریوی دیگر منتقل شده اند. وزیر اقتصاد بصورت آنلاین گفت: “مدارس زیادی نبود.”

“همچنین مدارسی وجود دارد که طبق تقویم قبلی ، 45 دقیقه ، فرایند یادگیری را با مدت زمان چند ساعت کاملاً اجرا کرده اند. روند خوب پیش رفت ، اگرچه مواردی از عفونت دانش آموزان و معلمان داشتیم.

به گفته لیکائی ، وزارت آموزش و علوم همکاری بسیار خوبی با NIPHK و وزارت بهداشت دارد. “بیش از 20،000 آزمون در سیستم آموزش پیش دانشگاهی انجام شده است.”

در حالی که طبق Qehaja آموزش آنلاین هیچ اثری را نشان نداده است. وی همچنین می گوید اجرای این روش در کوزوو دشوار است زیرا به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد.

“دستیابی به یادگیری آنلاین در کشور ما ثابت شده است. این به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد ، به تعهد نهادی و بیش از همه آگاهی جامعه معلمان ، دانش آموزان و والدین ، ​​بلکه آموزش حرفه ای معلمان برای اجرا نیز نیاز دارد. “

“بنابراین ، این یک ارتباط بسیار عمیق از مداخلات است که به زمان نیاز دارد و نتایج آن فقط برای یک دوره طولانی تر قابل مشاهده است. در شرایط فعلی ، با این حال ، پاسخ کوتاه و قانع کننده ای که در مدیریت همه گیر ، آموزش آنلاین و از راه دور به ما ارائه شده است ، اثبات نشده است. بسیاری از مطالعات انجام شده با جامعه مدرسه ، که در آن معلمان ، والدین و دانش آموزان این موضوع را تأیید می کنند ، این را نشان می دهد. کجاها گفت: “بیش از 90٪ آنها ترجیح می دهند با حضور فیزیکی بیش از هر قالب دیگری خارج از نیمکت های مدرسه تدریس کنند.”

والدرینا نکوویچی ، معلم مدرسه نمونه قادیل باتالی گفت که یادگیری آنلاین تأثیر درستی ندارد ، زیرا روش تدریس اغلب برای دانش آموزان او منحرف می شود.

“از ابتدای ماه مارس ، زمانی که مدارس تعطیل بود ، م institutionsسسات آموزشی گام هایی را برداشتند یا می توانیم بگوییم اقدامات مربوط به شروع آموزش آنلاین است ، که در آن زمان بسیار مهم بود ، زیرا شرایط اضطراری بود. “این به دانش آموزان اجازه می دهد تا با Covid یا بیماری همه گیر مقابله نکنند ، بلکه برای دستیابی به نتایج مطلوب درگیر می شوند ، با معلمان تماس می گیرند و درگیر می شوند.”

“بنابراین ، به تعبیری ، این یک نکته مثبت در مورد یادگیری آنلاین بود ، به طوری که دانش آموزان رها نشوند. اگرچه من بخشی از یادگیری الکترونیکی بودم ، اما شخصاً معتقدم که یادگیری آنلاین در مقایسه با تدریس در کلاسها یا مدارس تأثیر درستی نداشته است ، زیرا درگیری دانش آموزان در کلاس باعث می شود که معلم کار خود را مستقیماً دنبال کند. نکوویچ گفت: “در حالی که از طریق سیستم عامل ها ، هرچه که باشند ، نمی توانیم بفهمیم دانش آموز چه مقدار اطلاعات دریافت کرده است و یا نمی توانیم با فعالیت های مورد نیاز معلم یا همان کاری که معلم باید انجام دهد ، کنار بیاییم.”

“دانش آموزانی هستند که در کلاس و همچنین بصورت آنلاین یا از راه دور تدریس می کنند ، یعنی می توانند به آنچه معلم در نظر گرفته است برسند. اما دانشجویانی هستند که توانایی پرداخت هزینه های آن را ندارند … این عدم تمرکز ، به عنوان مثال آنلاین است.

وی می گوید کودکانی بوده اند که نتوانسته اند در جلسات آنلاین تمرکز کنند. “آنها روی چیزهای دیگر تمرکز کردند زیرا شما علاقه داشتید که چرا معلم را از طریق دوربین می دیدید ، درسی که در آنجا برگزار می شد علاقه مند نبودید.”

نکوویچ تأکید می کند که این برای معلمان ، بلکه همچنین برای والدینی که به نوعی مجبور می شوند برای فرزندان خود معلم شوند ، یک چالش بود.

دانش آموزان مدرسه نمونه قمیل باتالی و همچنین سایر دانش آموزان اغلب به دلیل مشکلات فنی در ورود به سیستم آنلاین مشکل داشتند.

یونا اوروچی ، مدیر Faik Konica گفت که این درس بر اساس دو سناریو بود. به گفته وی ، یادگیری آنلاین با برخی مشکلات فنی همراه است ، اما از زمان شناسایی آن برطرف شده است.

“این درس با توجه به دو سناریو تحقق یافته است: برای دوره پایین آن در سناریو A تحقق یافته است ، در حالی که برای دوره بالاتر در سناریوی B. در سناریوی B در دوره بالا دانش آموزان به دو گروه تقسیم می شوند ، در گروه A و گروه B. این بدان معنی است که 15 دانش آموز در کلاس می مانند ، در حالی که 15 نفر دیگر در خانه در وسط مدرسه الکترونیکی درس را دنبال می کنند ، اما گاهی اوقات از طریق کلاسهای مجازی از طریق زوم. دانش آموزان با توجه به گروه ها تغییر می کنند “.

مدیر اشاره می کند که در آغاز سال تحصیلی دانش آموزان اشتیاق بیشتری داشتند و به طور منظم در کلاس شرکت می کردند. ضمن اشاره به اینکه این اشتیاق در ماههای اخیر اندکی کاهش یافته است.

آیا می توان تعطیلات تابستانی سال 2021 را برای جبران ساعات از دست رفته در مدرسه لغو کرد؟

طبق نظر جامعه آموزشی ، کلاسهای از دست رفته و مشکلات یادگیری باید با ارزیابی ابتدائی که دانش آموزان عقب مانده اند و سپس ادامه کلاسهای اضافی ، باید جبران شود.

وزیر لیکائی گفت که غرامت ساعات مدرسه در تعطیلات تابستانی ادامه خواهد داشت و یک گروه کاری برای ساخت تقویم جدید درگیر شده است.

“از کارگروه خواسته شده تا تقویم جدیدی را برای جبران روزهای از دست رفته دانش آموزان برای این سال تحصیلی بسازد. وی گفت: “من براساس توصیه های NIPHK تصمیمی گرفتم.”

“این گروه کاری است که تقویم را تعیین می کند. لیکایی گفت: “البته اگر اوضاع آرام شود ، تعطیلات تابستانی لغو می شود یا فرم جبران خسارت دیگری پیدا می شود.”

در حالی که قهاجا از انستیتوی EdGuard می گوید که هر دانش آموز باید توسط معلمان خود ارزیابی شود تا از موضوعاتی که امسال راکد هستند ، پشتیبانی بیشتری بگیرد.

“من معتقدم که وزارتخانه با یک برنامه درسی پاسخ می دهد و جایگزین کلاسهای مشابه می شود. آنچه ما در برابر آن هستیم این است که هر دانش آموز به طور جداگانه توسط معلمان خود مورد ارزیابی قرار گیرد تا از آنها حمایت بیشتری شود. بنابراین ، برای دانشجویان برنامه ریزی داشته باشید تا اطمینان حاصل کند که همه در یک مرحله برای دستیابی به نتایجی هستند که برنامه درسی ما را صدا می زند. وی گفت: “هیچ دانش آموزی در این مرحله نباید از تأخیرهای یادگیری عقب بماند و ما باید یک تعهد نهادی نسبت به برابری برای همه داشته باشیم.”

وی همچنین گفت که بیماری همه گیری از کیفیت فرآیند آموزش و یادگیری منحرف شده است.

“داستانی که برای همه گیری ایجاد شده است ما را بر آن داشته است که بسیاری از مواردی که باعث ایجاد آموزش با کیفیت می شود را نادیده بگیریم. در اینجا ما بر کاهش کلاس ها ، سپس تغییر در گروه ها ، انتقال از یک سناریو به سناریوی دیگر تأکید می کنیم ، که مستقیماً بر کیفیت آموزش و یادگیری تأثیر می گذارد. “

معلم نکووی همچنین معتقد است که یادگیری آنلاین در دانش آموزان شکاف هایی ایجاد کرده است ، بنابراین لازم است که برای انجام آموزش های اضافی در کلاس ، به جای تمرین ، ارزیابی مکان رکود وجود داشته باشد.

“ما فقط دروس اصلی را بصورت آنلاین نگه داشته ایم ، اما سایر دروس را که برای این سن یا با برنامه درسی برنامه ریزی شده اند ، نگه نداریم. در حالی که در ماه سپتامبر ما تدریس را در مدارس شروع کردیم ، اما برنامه کوتاه تر بود. من فکر می کنم نتایجی که در آن زمان پیش بینی شده بود به دست نیامده است و برای ماندن در مدرسه به کار اضافی یا آموزش نیاز داریم. به هر حال در مدرسه ، آنلاین نیست. “

“یادگیری آنلاین اشکالاتی برجای گذاشته و کودکان رها شده اند … ما دیگر هیچ بیماری همه گیر نمی خواهیم و به زندگی عادی برگردیم و به نوعی آنچه دانش آموزان به دست نیاورده اند جبران کنیم. وی گفت: “من فکر می کنم نیاز به دروس اضافی است که به نوعی سازماندهی شود.”

[ad_2]